Monday, August 6, 2007

Gugma ni sir

Ang paborito nakong rota (route) sa jeep dinhi sa Sugbo mao ang 13C (Talamban to South Bus Terminal). Kaniadto nga sa Mambaling pa ko nagpuyo, mabusog gyod ko kanunay samtang pauli ko inigka-hapon sakay sa 13C. Mabusog ko sa mga maanyag nga talan-awon. Taman lang intawon ko sa tan-aw sa mga maanyag nga estudyante sa UV, USC, ug UC, labi na gyod ang mga nursing (students).

Pastilan, makahinumdum na hinoon ko kaniadto sa dihang ako usa pa ka magtutudlo. Mawala intawon ang akong kakapoy sa dihang makig-atubang na ko sa mga maanyag kong mga tinun-an, labi na gyod ang mga nursing students ug computer science students.

Dili ikalimod nga dili gyod malikayan sa batang buotan ang maibog sa mga maanyag nga Eba. Kung magpada sa gibati, mahulog gyod ngadto sa gugma ang simple nga kaibog.

Sa pagsugod ko pa lang sa kanhi kong propesyon, gipasidan-an ko na gyod ang akong kaugalingon nga pugngan ko ang akong pagabation aron matindugan ko ang akong propesyon. Sa sinugdanan pa lang gisaad ko nga akong putlon ug babagan ang gugma ngadto sa akong tinun-an kung ugaling mupitik kini ug gugma.

Sa pipila ka mga higayon, nagmalampuson ko sa pagputol sa migitib pa lamang nga gugma. Nagtuo na ko niadtong higayona nga ako, ang batang buotan, mas gamhanan pa sa gugma.

Apan usa ka adlaw niana, namatngonan ko na lang ang lahi na ang pinitik sa akong kasing-kasing. Ug sa hinay-hinay akong nang nadungog ang makabungol nga honghong sa gugma.

Tingali tungod kadto kay walay adlaw nga dili ko siya makita ug makahinabi, dili lamang sa among klase (Technical Writing) kundili ngadto usab sa akong opisina kay lagi usa man siya ka editor-in-chief sa student publication ug samtang ako usab ang student publication coordinator.

Ato lang siyang itago sa ngalan nga Miss BCC (midauog sa beauty pageant sa tulunghaan). Tungod sa iyang kaanyag ug sa kalantip sa iyang pangutok (beauty and brain), daghan gyod ang gustong makaangkon kaniya. Usa na ko nila. Apan nagpakahilom ako ug gitago ko lang ang akong gibati kay lagi usa ako ka magtutudlo ug "unethical" kaayo kung manguyab ko niya. Gani masakitan man ko kung naa siyay kuyog nga lalake bisan pa ug dili niya kini uyab.

Apan, tungod lagi kay gamhanan ang gugma, usa ka adlaw niana, gipadayag ko na gyod ang akong gibati. Wala ko niya pakyasa kay dugay na pod daw siyang nahiguma kanako. Dili masukod ang dako kung kalipay niadtong higayuna. Mura ko'g gibayaw sa langit sa tumang pagmaya.

Among gitago ang among relasyon sa hataas nga panahon, apan walay aso nga makumkum. Basta naay aso, naay mosuyop. Ug mikatakap sa tibuok campus ang among relasyon. Nahimo mi nga sumsuman sa mga tabi. Sa sinugdanan, wa kini nakaapekto kanamo. Padayon kami sa pagdimdim sa matam-is namong gugma. Apan dako kini ug epekto sa akong propesyon. Sama sa sugilanon, naa gyod ang kontrabida, sa programs, naay bugs (heheeh).

Naglibog ko kung unsa akong buhaton niadtong higayona. Ako bang biyaan ang akong propesyon aron mapadayon ang among relasyon? O, isakripisyo ko ba hinoon ang akong gugma alang sa akong propesyon? Duha lang ang angay kong pilian. Apan naunsa ba hinoon nga naminaw man ko sa mga tabi sa mga himantayon. Ug mituo ko sa mga malaw-ay ug walay igong kapasikaran nga tabi batok kaniya. Ug unya ang matam-is nga panaghigugmaay, hinay-hinay nga naaslom.

Ug lagi kay naaslom man, nangita ko ug tam-is. Ingnon ta lang nga natintal ko sa lain na sab nga maanyag nga babaye, apan dili na siya estudyante. Tungod sa akong gibuhat, nawala ang bulak nga gitiman-an ko sa hataas nga higayon. Wala man tuod kami nagbulag, apan nagpatigbabaw ang among mga garbo. Migradwet siya, ug ako usab naka-desisyon nga biyaan ko na ang pagtudlo ug naminplad sa Sugbo.

Oo, napakyas ko sa gugma ko ngadto kaniya. Apan nagmalipayon man sab ko sa akong gugma karon.

Matag higayon nga makakita ko ug estudyante nga gwapa, puti, ug may tam-is nga pahiyum, ako siyang mahinumduman ug makapangutana na lang ako sa akong kaugalingon, kini ba ang badlis sa akong kapalaran?

4 comments:

gio said...

pwede na kaau ni i-submit sa
"Kini, ang akong suliran"

hihihi :)

Anonymous said...

palakangbisaya: ako lang nya ning ipadala, dili sa "kini ang akong suliran", sa "handumanan sa usa ka awit" unya ang request nako kay ang kanta sa Kanteen nga "gikumotkumot".

ok kaha? palihog tambagi ug tabangi ako..

kini ang akong suliran..

bwahaahha.. AMBOT LANG!!!

weng said...

drama bitaw kaayo ni nga yugto sa imong kinabuhi kuya..... tinud-anay jud to.... ayaw na talaw talaw ha .... pakigbisog jud sa gugma nga angayan sad ipakigbisog.

Anonymous said...

weng: mao lagi, karon di nako tugutan pa nga yatakan ang akong katungod.. aw, kuan diay, dili na nako tugutan nga mawala pa ang bugtong babaye nga gihalaran ko sa akong putli (???) nga gugma..